Varför det är viktigare än någonsin att uppdatera din webbplats

Det finns aldrig en andra chans att göra ett bra första intryck, och detsamma gäller digitalt. Oavsett om du vill implementera ett nytt varumärke, förbättra en digital marknadsföringsstrategi eller förbättra säkerheten, bör en uppdatering av webbplatsen vara ett övervägande för alla moderna marknadsförare. Det finns trots allt inget bättre eller mer kostnadseffektivt sätt att fånga leads, marknadsföra produkter och tjänster och tilltala din målgrupp än genom en webbplats.

5 viktigaste anledningarna till att uppdatera en webbplats:

Visuella intryck

När människor kommer till din webbplats ser de den som en förlängning av ditt företag. Användare kommer att välja ett varumärke framför sina konkurrenter om det verkar professionellt, innehåller användbar information och resonerar med sin målgrupp. En dåligt designad, föråldrad digital fastighet säger detsamma om företaget bakom.

Lyhördhet

Vi lever i ett smartphonesamhälle och spenderar mycket mer tid på våra mobila enheter än på bärbara datorer. När du överväger Googles kommande mobil-först indexeringsuppdatering är det mycket riskabelt att ignorera mobilmarknaden, så mycket att det har blivit standardpraxis att göra en webbplats mobilvänlig med responsiv design.

Responsiv webbdesign är en uppsättning tekniker som gör det möjligt för en webbplats att flexa och anpassa sig till storleken på skärmen som den visas på. Någon som besöker din webbplats på en smartphone kan se samma innehåll som någon som besöker den på en bärbar dator. Det kan vara vettigt att designa din webbplats "mobil-först" om du inte har uppdaterat din webbplats på ett tag, du kanske driver bort mobilanvändare och potentiella kunder. För mer information, kolla in vår artikel om mobil-först design

Teknik & kodning

När du uppdaterar din webbplats är det avgörande att den är kompatibel med de senaste versionerna av webbläsare, din källkod är giltig (HTML och CSS), uppfyller grundläggande webbstandarder och använder ett aktuellt programmeringsspråk. När webbplatser mognar och växer är det vanligt att märka att vissa delar slutar fungera korrekt och blir inaktuella.

Ett sätt att mäta och förbättra resultat

Dina resultat syftar till hur många konverteringar din hemsida genererar varje månad, och konverteringar är när dina besökare gör en intresseanmälan, ringer dig, bokar ett möte, begär offert eller liknande.

Uppmaningar

Föråldrade webbplatser saknar också övertygande uppmaningar som hjälper till att omvandla besökare till betalande kunder eller potentiella kunder i lägre kanal. En uppmaning (CTA) är en knapp eller länk på din webbplats som hjälper besökare att bli leads genom att vidta specifika åtgärder på din fastighet. För att utvärdera din CTA-effektivitet, avgör om varje målsida tydligt visar ditt unika säljförslag och en motsvarande uppmaning, och om båda är tillräckligt övertygande för att övertyga din besökare att vidta åtgärder.

 

Behöver du hjälp med ny hemsida?

Next
Next

Varför ska företag arbeta med sociala medier?